Arcadas stöd och service på distans

Trots att campus håller stängt erbjuds mycket stöd och service på distans för dig som studerar vid Arcada. Ta gärna kontakt med låg tröskel, antingen om du behöver hjälp med något i studierna, om du har praktiska problem eller om du upplever t.ex. oro eller ångest. Här nedan följer en sammanfattning av de tjänster Arcada erbjuder på distans. Vet du inte vart du ska vända dig? Kontakta communications@arcada.fi så guidar vi dig till rätt tjänst.

Elektronisk signering av studieintyg och -utdrag

Elektronisk signering av studieintyg och -utdrag tas i bruk fr.o.m. idag. Efter att du beställt ett studieintyg eller -utdrag signeras de elektroniskt och skickas till dig via säker e-post följande vardag. Du får en länk till din Arcada e-post och via länken får du tillgång till intygen. Vänligen kolla spammappen om du inte hittar e-postmeddelandet och kontakta sedan Studieärenden vid behov. Intygen kan beställas här

Kom ihåg att göra läsårsanmälan

 

Enligt lag ska yrkeshögskolornas studenter varje läsår anmäla sig som närvarande eller frånvarande (Yrkeshögskolelagen 29 §). Läsårsanmälan till Arcada ska göras årligen under tiden 15.4–15.9.

Information om Studieärendens riktlinjer och mottagningstider

För att undvika köer och för att minska på smittspridning önskar vi att ni följer följande riktlinjer:

-Använd HSL-appen för att få studierabatt på periodbiljetterna då du åker kollektivt. Om du inte har nätbankskoder eller om du vill använda plastkortet och inte har ett studiekort kan du avhämta en HRT-rabattblankett och få den stämplad. 

-Använd gärna det digitala studiekortet för att få billigare lunch. Om du inte har ett studiekort kan du fylla i FPA:s måltidsstödskort och få det stämplat.