IT-support hjälper dig med alla dina IT-relaterade frågor.
- E-post: E-post: it-support
@arcada.fi - Telefon: 0294 282 555 (måndag-fredag kl 8-16)
- Support-spot i tidskriftssalen invid biblioteket (ring så kommer vi).
Mellan terminerna (sommar, jul) förekommer det avvikelser som vi informerar studenter och personal om.
IT-enheten informerar på start om planerade avbrott i e-tjänsterna. Om en e-tjänst slutar att fungera är det bäst att gå in på Start och se om det finns information om avbrottet. Du kan även följa med status för Arcadas viktigaste online-verktyg. Extern länk
Om informationen saknas, är avbrottet oplanerat och det är bäst att meddela IT-support om problemet.
Ditt konto och din data
Här hittar du information om ditt konto och din data
WiFi (WLAN, Eduroam)
Instruktioner hur du kopplar dig till trådlösa nätverk i Arcada
E-post
Hur du konfigurerar Arcadas epost.
Datasalarna
Arcadas datasalar hittar du i block E och F på tredje våningen samt biblioteket.
Kopiatorer
Med Arcadas kopiatorer kan du kopiera, skriva ut och skanna in.
Vanliga frågor och svar
På denna sida hittar du svar på IT frågor.
Minimikrav för studenters laptop
De föreläsningar som hålls i BYOD-miljö baserar sig på Microsoft Office 365. Studenternas laptop förväntas uppnå vissa minimikrav.