Kursen ingår i dessa läroplaner och studiehelheter
- International business 2005 (international students) - Business operations
- International business 2005 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2005 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2004 (international students) - Business environment
- International business 2004 (native finnish speaking students) - Business environment
- International business 2004 (native swedish speaking students) - Business environment
- International business 2006 (international students) - Business operations
- International business 2007 (international students) - Business operations
- International business 2008 (international students) - Business operations
- International business 2006 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2007 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2008 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2006 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2007 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2008 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2009 (international students) - Business operations
- International business 2009 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2009 (native swedish speaking students) - Business operations
Nivå/kategori
Yrkesstudier
Undervisningsspråk
Engelska
Kurstyp
Obligatorisk
Rekommenderat studieår
3
Omfattning
5 sp
Kompetensmål
Målsättningen med kursen är at får studenterna att förstå skillnaden i beteende mellan olika grupper av konsumenter och hur dessa skillnader påverkar all marknadsföring i praktiken.
Läranderesultat
Efter avklarad kurs förväntas den studerande vara förmögen att planera och att utföra små reklamkampanjer både på lokal och på global nivå.
Innehåll
Konsument beteende, reklam
Förkunskaper
Marknadsföring, Marknadsföring 2, Internationell handel
Kursen ersätter följande kurser
Inga
Mer information
Aktivt deltagande i undervisningen önskas!
Litteratur
Solomon, M. R. 2009. Consumer Behaviour. Prentice Hall.
Russell, T. J. & R. Lane. 2005. Kleppner's Advertising Procedure. Prentice Hall
Studieaktiviteter
- Föreläsningar - 50 timmar
- Studiebesök och demonstrationer - 10 timmar
- Projekt- och produktionsarbete - 35 timmar
- Självstudier - 38 timmar
Arbetsbelastning
- Kursens totala antal arbetstimmar: 133 timmar
- Varav självstyrda studieformer: 73 timmar
- Varav schemalagda studier: 60 timmar
Undervisningsform
Närundervisning
Examinationsformer
- Tentamina
- Demonstrationer och presentationer
- Uppsatser
Lärare
Eldon Sveinn
Examinator
Eldon Sveinn
Antal kursplatser
Ingen begränsning
Kursens slutdatum
Slutdatum meddelas senare
Delprestation i kraft till
12 månader efter kursens slutdatum
Examinationsformer
- 2010-10-26 - Tentamina
- Datum meddelas senare - Demonstrationer och presentationer
- Datum meddelas senare - Uppsatser