Kursen ingår i dessa läroplaner och studiehelheter
Marknadsföring & kommunikation (fe 2002 - 2004) - Markandsföring & kommunikation
Nivå/kategori
Undervisningsspråk
Svenska
Kurstyp
Obligatorisk
Rekommenderat studieår
2
Omfattning
6 sp
Kompetensmål
Målet med kursen är att förse studerande med kunskaper och färdigheter att mötta de praktiska utmaningar i företaget.
Läranderesultat
Målet med kursen är att ge fördjupade kunskaper i tjänsters betydelse för framgångsrik affärsverksamhet och tjänsteutvecklingens utmaningar. Dessutom ges studerande kunskap i kunderelationers utveckling och styrning ur dels ett strategiskt och dels ett operativt perspektiv.
Innehåll
Tjänster och dess kvalitet
Tjänsteutveckling
Relationsmarknadsföringens utveckling
Styrning av relationer
Strategiska och operativa aspekter på utveckling av kundrelationer
Förkunskaper
Grundkurs i marknadsföring
Marknadsföring inom ramen för gemensamma yrkesstudier
Mer information
Principerna för utvärdering meddelas senare
Litteratur
Grönroos, C. (2002): Sevice Management och Marknadsföring - En CRM ansats, Liber Ekonomi, Malmö
Studieaktiviteter
- Föreläsningar
- Grupparbeten
- Inlämningsuppgifter
- Presentationer
- Projektarbete
- Individuellt arbete
Arbetsbelastning
- Kursens totala antal arbetstimmar: 0 timmar
- Varav självstyrda studieformer: 0 timmar
- Varav schemalagda studier: 0 timmar
Undervisningsform
Närundervisning
Examinationsformer
Skriftlig tentamen
Examinator
Rosenbröijer Carl-Johan
Kursens hemsida
WebCT
Antal kursplatser
Ingen begränsning
Delprestation i kraft till
Tills vidare