Kursen ingår i dessa läroplaner och studiehelheter
- International business 2005 (international students) - Business operations
- International business 2005 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2005 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2006 (international students) - Business operations
- International business 2007 (international students) - Business operations
- International business 2008 (international students) - Business operations
- International business 2006 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2007 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2008 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2006 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2007 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2008 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2009 (international students) - Business operations
- International business 2009 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2009 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2010 (international students) - Business operations
- International business 2010 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2010 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2011 (international students) - Business operations
- International business 2011 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2011 (native swedish speaking students) - Business operations
- International business 2012 (international students) - Business operations
- International business 2012 (native finnish speaking students) - Business operations
- International business 2012 (native swedish speaking students) - Business operations
Nivå/kategori
Undervisningsspråk
Engelska
Kurstyp
Obligatorisk
Cykel/nivå
Yrkeshögskoleexamen
Rekommenderat studieår
2
Omfattning
5 sp
Kompetensmål
Målsättningen med kursen är att ge studenten kunnskap om
och förståelse av konsument beteende, samt färdigheten att
praktiskt använda den i marknadsföring av varor och tjänster.
Läranderesultat
Efter avklarad kurs förväntas den studerande
att vara insatt i teorier om konsument beteende och kunna
använda dem i marknadsföring av varor och
tjänster.
Innehåll
Individen, gruppen, konsumenten, motivation,
beslutsprocessen, att övertyga, köpprocessen, reklam.
Förkunskaper
Marknadsföring I
Kursen ersätter följande kurser
Intermediary marketing, International Marketing
Mer information
Ingen närvaroplikt vid föreläsningarna, men närvaroplikt vid
alla diskussionstillfällen och gästföreläsningar. Tidtabellen för
diskussionstillfällen och gästföreläsniingar ges senare.
Lista över extra litteratur ges under föreläsningarna.
Litteratur
Michael R. Solomon. 2012. Consumer Behaviour. Pearson.
Studieaktiviteter
- Föreläsningar - 50 timmar
- Basgruppsarbete - 40 timmar
- Självstudier - 40 timmar
Arbetsbelastning
- Kursens totala antal arbetstimmar: 130 timmar
- Varav självstyrda studieformer: 130 timmar
- Varav schemalagda studier: 0 timmar
Undervisningsform
Närundervisning
Examinationsformer
- Tentamina (skriftliga-, muntliga-, hem-)
- Essä, rapporter, produktioner och portfolio
Examinationskrav
För godkänd prestation krävs att studenten avlägger följande
Prestationer: Sluttent, samt lämna in fyra skriftliga uppgifter.
(Samt närvaro vid angivna tillfällen)
Lärare
Eldon Sveinn
Examinator
Eldon Sveinn
Antal kursplatser
Ingen begränsning
Delprestation i kraft till
Tills vidare
Kursens tidtabell
see ARBS
Examinationsformer
- Tentdatum meddelas senare - Tentamina
- Datum meddelas senare - Rapporter och produktioner