Kom med på en intensivkurs (3-5 ECTS) om AI driven technologies and user experience i Estland, Tallinn/Pärnu 31.3-4.4. Ansök nu!
Det finns nu en fin möjlighet för er som vill jobba mera med AI och user experience under en vecka i mars-april i Estland. Ni har möjlighet att delta i en valbar kurs som ger 3-5 ects. Ni jobbar i team med studerande från Tyskland, Estland och Lettland för att ta fram lösningar för en klient. Ni kommer att vistas i både i Tallinn och i Pärnu under veckan.
Ni kan läsa mera nedan där ett utdrag ur kursbeskrivningen finns.
Kursen är gratis: resa och logi betalas via Erasmus.
Arcada har 6 platser (lämpar sig för media, teknik och tradenom studenter), BA och MA)
Ansökningar med motivationsbrev och studieprestationsutdrag ska sändas till mig, E-post: christa.tigerstedt
Dessa intensiv/valbara kurser brukar vara ett fint sätt att nätverka och vidga sina vyer! Kursen grundar sig delvis på Google sprint metodologin och du förväntas vara på plats i Estland hela veckan.
Om kursen:
AI-driven technologies and user experience |
31.03.-04.04.2025 |
Business, Marketing, Media, IT |
3 ECTS |
Mari-Leen Treimann, Jutta Sendzik (Hochschule Harz), Kevin Rändi (TTK UAS), Ryan Thomas Sanders (TTK UAS), Christa Tigerstedt (Arcada University of Applied Sciences) |
The students will solve a problem presented to them by an Estonian startup company Mental Pin. Using the SPRINT-method, they will work in international teams, coming up with a solution. They adopt an experimental approach, focusing on: User Research: Conducting in-depth explorations into how individuals experience and document anxiety, gathering unique insights through interviews, observations, and case studies. Rapid Prototyping: Engaging in iterative cycles of building, testing, and refining prototypes to learn quickly and tangibly. This process will allow students to experiment with AI integrations, user interfaces, and interaction models to find what resonates most with users. Learning by Doing: By taking a hands-on approach to building prototypes, the students aim to uncover insights about user behavior, mental health journaling needs, and AI's potential to facilitate self-reflection and therapy. This project emphasizes innovation and discovery through making, giving students the freedom to experiment and push boundaries in both technology and user experience design. The outcome will not only be a functional prototype but also a wealth of insights on the intersection of AI, mental health, and user-centered design. |
Ta kontakt om du har frågor!
Ta chansen och ansök!
Mvh, Christa