|
I denna studieavsnitt står följande kompetenser i fokus:
Allmänna kompetenser:
Etisk och hållbarhetskompetens,
Kommunikativ och social kompetens
Innovations- och utvecklingskompetens
Lärande och karriärkompetens
Professionsspecifika kompetenser i fokus:
Kompetens i klientarbete
Etisk kompetens inom det sociala området,
Kompetens i det sociala områdets servicesystem
Kompetens i medarbetarskap, ledarskap och interprofessionellt samarbete
Kompetens i kunskapsbaserad utvecklings- och innovationsverksamhet.
Läranderesultat:
Du visar färdigheter i att självständigt arbeta med klienter, klienters nätverk och i teamet. (Färdigheter)
Du kan identifiera och beskriva hur olika roller i ett interprofessionellt team bidrar till klientens välmående, samarbete och klientsäkerhet. (Kunskap, färdigheter)
Du kan beskriva och reflektera över vad som kännetecknar ett professionellt förhållningssätt i mötet med klienter, nätverk och medarbetare.(Kunskap, färdigheter, förhållningssätt)
Du kan diskutera vikten av att värna om sitt eget och medarbetares välbefinnande i arbetsmiljön. (Färdigheter, förhållningssätt)
Du kan tolka och förklara hur olika styrdokument påverkar verksamhetens struktur och arbete. (Kunskap, färdigheter)
Du kan reflektera över hur jämlikhet och mångfald förverkligas i socialt arbete och socialhandledning på respektive praktikplats. (Kunskap, färdigheter, förhållningssätt)
Du kan kritiskt granska planering, genomförande och dokumentering av klientarbete samt identifiera och motivera utvecklingsbehov.(Kunskap, färdigheter, förhållningssätt)
Hållbarhetsmål:
SDG 3 god hälsa och välbefinnande
SDG 10 minskad ojämlikhet,
SDG 16 fredliga och inkluderande samhällen
|