The course is included in these curricula and study modules

So 2002 - 2004 - Alternative professional studies 2

Level/category

Extension studies

Teaching language

Swedish

Type of course

Compulsory

Recommended year of study

3

Total number of ECTS

18 cr

Competency aims

To provide deeper knowledge and skills in the care of elderly and disabled persons.

Course contents

Children, young people and adults with specific learning disabilities 4 cu
Elderly with specific disabilities such as dementia and depression 4 cu
Developmental work and quality assuarance in the care of elderly and disabled persons 4 cu

Prerequisites and co-requisites

Basic studies, professional studies

Recommended or required reading

Almberg, Britt 2003 Fånga stunden: hur man bemöter och förhåller sig till personer med demenshandikapp. Stockholm:Liber.
Gillberg, C. (1999) Autism och autismliknande tillstånd hos barn, ungdomar och vuxna.Stockholm : Natur och Kultur.
Erkinjuntti T. & Huovinen, M. 2003. Kun muisti pettää. Muistihäiriöt ja dementia. Helsinki: WSOY.
Heimonen, S., Voutilainen,P. (toim.) 1998. Kuntouttava työote dementoituvien hoitotyössä.Helsinki: Kirjayhtymä.
Holma, Tupu 2003. Laatua vanhustyön arkeen suunta ja välineet kehittämistyöhön. Helsinki: Suomen kuntaliitto.
Kaipio, Kalevi 1996.Laatua kehitysvammahuoltoon kehitysvammapalvelujen laadun kehittämisen perusteet.Helsinki Kehitysvammaliitto, tutkimus- ja kokeiluyksikkö.
Peeters, T. (1998) Autism ? från teoretisk förståelse till praktisk pedagogik. Stockholm : Liber
Saxon, G. (2002) En bärande relation. Praktisk psykiatri inom kommunens verksamheter för stöd, service och sysselsättning.Andra reviderade utgåvan. Stockholm: Natur och Kultur.
Telaranta, P. 2001. Alzheimerin tauti osana elämää ja elämänosana. Jyväskylä: Gummerus Kustannus Oy.
Westlund, P. Edvardsson, B. 1998. Tjänsteutveckling och kvalitet i äldreomsorgen. Lund: Studentlitteratur.
Vuotilainen mfl. 2002. God vård och omsorg för äldre handbok i kvalitet. Helsingfors: Stakes, Social- och hälsovårdsministeriet.
Wing, L. (1998) Autismspektrum : handbok för föräldrar och professionella. Stockholm: Cura

Study activities

  • Base group work
  • Lectures
  • Counselling
  • Assignments
  • Presentations
  • Seminars
  • Excursion
  • Problembased learning
  • Individual work

Workload

  • Total workload of the course: 0 hours
  • Of which autonomous studies: 0 hours
  • Of which scheduled studies: 0 hours

Mode of Delivery

Participation in tuition

Assessment methods

Written tests

Examiner

Gustavson Mia

Group size

No limit

Assignments valid until

Until further notice

The timetable of the course

Studiehelheten pågår 5.12-16.12.2005, 9.1-3.3.2003

Course and curriculum search