The course is included in these curricula and study modules

So 2002 - 2004 - Alternative professional studies 1

Level/category

Extension studies

Teaching language

Swedish

Type of course

Compulsory

Recommended year of study

3

Total number of ECTS

16 cr

Learning outcomes

The main content of the course is the diversity and pluralism of organizations. As a manager you must be able to make sense of and use perspectives and learn to bring your knowledge to influence a wide range of decisions.

Prerequisites and co-requisites

Basic studies and Professional studies

Recommended or required reading

Abrahamsson, B (2000). Organisationsteori. Moderna och klassiska perspektiv. Lund: Studentlitteratur.
Ahrenfelt, B. (1995). Förändring som tillstånd. Lund: Studentlitteratur.
Andersson, C. (1994). Organisationsteori. Lund: Studentlitteratur.
Bolman, L. G. & Deal, T. E. (1995). Nya perspektiv på organisation och ledarskap. Kreativitet, val och ledarskap. Lund: Studentlitteratur.
Dimbleby, R. & Burton, G. (1997). Oss emellan. Mellanmänsklig kommunikation.
Lund: Studentlitteratur.
Flaa, P., Hofoss, D., Holmer-Hoven, F., Medhus, T. & Ronning, R. (1995).
Introduktion till organisationsteori. Lund: Studentlitteratur.
Holmberg, I & Henning R. (2003)Offentligt ledarskap - om förändring, förnyelse och nya ledarideal.
Lund: Studentlitteratur.
Hätönen, H. (1992). Vuxeninlärning och vuxenundervisning. Helsingfors: Utbildningsstyrelsen.
Granér, R. (1994). Personalgruppens psykologi. Lund: Studentlitteratur.
Jalava, U. & Virtanen, P. (1996). Laatu, innovaatio ja projekti. Hyvinvointipalvelujen kehittämisen ydinkysymyksiä. Helsinki: Kirjayhtymä.
Jalava, U. & Virtanen, P. (1996). Moniammatillinen projektitoiminta. Avain Hyvinvointipalvelujen tulevaisuuteen. Helsinki: Kirjayhtymä.
Juuti, P & Vuorela,A. (2002). Johtaminen ja työyhteisön hyvinvointi. PS Kustannus
Kline, P. & Saunders, B. (1995). Tio steg mot en lärande organisation. Jönköping: Brain Books AB.
Kourzes, J. M. & Posner, B. Z. (1994). Trovärdighet. Göteborg: ISL
Mlekov, K & Widell G. (2003). Hur möter vi mångfalden på arbetplatsen? Studentliteratur
Petersson, B-O. & Vahlne, L. (1997). Handledning- ett vårdpedagogiskt verktyg. Lund: Studentlitteratur.
Puttonen, M. (1993). Työyhteisön kehittäminen. Juva: WSOY.
Sonkin, L. & Petäkoski-Hult, T & Rönkä, K. & Södergård, H. (2000). Seniori 2000. Ikääntyvä Suomi uudelle vuosituhannelle. Helsinki: Sitra
Westlander, G. (1993). Socialpsykologi. Tankemodeller om människor i arbete. Göteborg: Akademiförlaget.
Wennberg, B. (1995). Spelet kring självkänslan. Stockholm: Rabén Prisma.
Viialainen, R. & Lehto, J. (toim.). (1996). Sosiaali- ja terveyspalvelujen rakennemuutos. Stakes Raportteja 192.
Ronthy-Östberg, M & Rosendahl, S. (1997). Samtal som utvecklar. Malmö: Liber ekonomi.

Study activities

  • Lectures - 50 hours
  • Excursions and demonstrations - 10 hours
  • Exercise based learning - 30 hours
  • Tuition managed by students but supervised by the teacher - 240 hours
  • Project work and productions - 20 hours
  • Individual studies - 90 hours
  • - 0 hours

Workload

  • Total workload of the course: 440 hours
  • Of which autonomous studies: 110 hours
  • Of which scheduled studies: 330 hours

Mode of Delivery

Participation in tuition

Assessment methods

  • Exams
  • Demonstrations and presentations
  • Reports and productions
  • Essays

Examiner

Gustavson Mia

Group size

No limit

Assignments valid until

Until date 2007-05-01

Assessment methods

  • Date of examination will be announced later - Exams
  • Date will be announced later - Demonstrations and presentations
  • 2006-08-21 - Reports and productions
  • 2006-11-10 - Essays

Course and curriculum search