The course is included in these curricula and study modules

So 2002 - 2004 - Research and development

Level/category

Professional studies

Teaching language

Swedish

Type of course

Compulsory

Recommended year of study

2

Total number of ECTS

4 cr

Competency aims

Research, Methodology, Science

Course contents

Research Theory 1 cu
Research Methodology 2 cu

Recommended or required reading

Alvesson, K. & Sköldberg, K. 1994. Tolkning och reflektion: Vetenskapsfilosofi och kvalitativa metoder. Lund: Studentlitteratur.

Backman, J. 1998. Rapporter och uppsatser. Lund: Studentlitteratur.

Carlsson, B. 1990. Grundläggande forskningsmetodik för medicin och beteendevetenskap. Stockholm: Almqvist & Wiksell AB.

Eneroth, B. 1987. Hur mäter man vackert? Stockholm: Akademilitteratur.

Halvorsen, K. 1992. Samhällsvetenskaplig metod. Lund: Studentlitteratur.

Hedman, T. 1997. Informationssökning för samhällsvetare och humanister. Lund: Studentlittaratur.

Holme, I. & Solvang, B. 1991. Forskningsmetodik. Om kvalitativa och kvantitativa metoder. Lund: Studentlitteratur.

Karvinen, S. & Pösö, T. & Satka, M. (eds.) 1999. Reconstructing social work research: Finnish methodological adaptations. Jyväskylä: SoPhi.

Kumar, R. 1999. Research methodology: a step-by-step guide for beginners. London: Sage.

Nyberg, R. 2000. Skriv vetenskapliga uppsatser och avhandlingar med stöd av IT och Internet. Lund: Studentlitteratur.

Patel, R. & Davidson, B. 1994. Forskningsmetodikens grunder: att planera, genomföra och rapportera en undersökning. Lund: Studentlitteratur.

Stigendal, M. 2002. Den gode socialvetenskaparen. Lund: Studentlitteratur.

Strömqvist, S. 1990. Skrivboken. Malmö: Liber.

Thurén, T. 1995. Vetenskapsteori för nybörjare. Stockholm: Tiger.

Uusitalo, H. 1995. Tiede, tutkimus ja tutkielma. Johdatus tutkielman maailmaan. Juva: WSOY.

Wallén, G. 1996. Vetenskapsteori och forskningsmetodik. Lund: Studentlitteratur.

Widjeskog, Ö. 1995. Statistik - en introduktion. Åbo: W-statistik AB.

Study activities

  • Base group work
  • Lectures
  • Exercises
  • PBL webb course
  • Individual work

Workload

  • Total workload of the course: 0 hours
  • Of which autonomous studies: 0 hours
  • Of which scheduled studies: 0 hours

Mode of Delivery

Multiform education

Assessment methods

Home/distance tests

Examiner

Sigfrids Ingmar

Group size

No limit

Assignments valid until

Until further notice

Course and curriculum search