The course is included in these curricula and study modules

So 2002 - 2004 - Human development

Level/category

General studies

Teaching language

Swedish

Type of course

Compulsory

Recommended year of study

1

Total number of ECTS

10 cr

Learning outcomes

The student is expected to have an understanding of human development in a life-span perspective

Course contents

Anatomy and physiology 1cu
Development psychology, social psychology and sociology 5 cu
First aid course 0.5cu

Prerequisites and co-requisites

Part of the basic studies

Recommended or required reading

A selection from the list of references:

Angelöv, B. & Jonsson, T. (1990). Introduktion till socialpsykologi. Lund: Studentlitteratur

Bjerrum Nielsen, H. & Rudberg, M.(1991). Historien om flickor och pojkar. Lund: Studentlitteratur

Bjålie, J., Haug, E., Dand, O. & Sjaastad, Ö. (1998). Människokroppen. Fysiologi o. anatomi. Stockholm: Liber.

Bunkholdt, V. (1995). Från födsel till pubertet. Lund: Studentlitteratur.

Dunderfelt, T. (1992). Elämänkaaripsykologia. Borgå: WSOY.

Havnesköld, L. & Risholm Mothander (1995). Utvecklingspsykologi. Stockholm: Liber

Hwang, P. & Nilsson, B. (1996). Utvecklingspsykologi från foster till vuxen. Stockholm: Natur och Kultur.

Jallinoja, R. (1990). Introduktion till familjesociologi. Borgå: WSOY

Johnsson, G-B. & Sönne, B. (1992). Anatomi och fysiologi. Uppsala: Esselte.

Liljeström, R. (1992). Uppväxtvillkor. Stockholm: liber.

Nilsson, B. (1993). Individ och grupp. Lund: Studentlitteratur. (1996). Socialpsykologi. Lund: Studentlitteratur.

Olofsson, P-O & Sjöström, B. (1993). Existens och sociala relationer: skiss till en existentialistisk socialpsykologi. Lund: Studentlitteratur.

Roos, J.P. (1988). Elämäntavasta elämänkertaan. Helsingfors: Gaudeamus.

Tornstam, L. (1994). Åldrandets socialpsykologi. Stockholm: Rabén Prisma.

Study activities

PBL

Workload

  • Total workload of the course: 0 hours
  • Of which autonomous studies: 0 hours
  • Of which scheduled studies: 0 hours

Mode of Delivery

Participation in tuition

Assessment methods

Written tests

Examiner

Silius-Ahonen Elinor

Group size

No limit

Assignments valid until

Until further notice

Course and curriculum search