The course is included in these curricula and study modules
So 2002 - 2004 - Alternative professional studies 2
Level/category
Teaching language
Swedish
Type of course
Compulsory
Recommended year of study
3
Total number of ECTS
18 cr
Competency aims
To provide deeper knowledge and skills in the care of elderly and disabled persons.
Course contents
Children, young people and adults with specific learning disabilities 4 cu
Elderly with specific disabilities such as dementia and depression 4 cu
Developmental work and quality assuarance in the care of elderly and disabled persons 4 cu
Prerequisites and co-requisites
Basic studies, professional studies
Recommended or required reading
Almberg, Britt 2003 Fånga stunden: hur man bemöter och förhåller sig till personer med demenshandikapp. Stockholm:Liber.
Gillberg, C. (1999) Autism och autismliknande tillstånd hos barn, ungdomar och vuxna.Stockholm : Natur och Kultur.
Erkinjuntti T. & Huovinen, M. 2003. Kun muisti pettää. Muistihäiriöt ja dementia. Helsinki: WSOY.
Heimonen, S., Voutilainen,P. (toim.) 1998. Kuntouttava työote dementoituvien hoitotyössä.Helsinki: Kirjayhtymä.
Holma, Tupu 2003. Laatua vanhustyön arkeen suunta ja välineet kehittämistyöhön. Helsinki: Suomen kuntaliitto.
Kaipio, Kalevi 1996.Laatua kehitysvammahuoltoon kehitysvammapalvelujen laadun kehittämisen perusteet.Helsinki Kehitysvammaliitto, tutkimus- ja kokeiluyksikkö.
Peeters, T. (1998) Autism ? från teoretisk förståelse till praktisk pedagogik. Stockholm : Liber
Saxon, G. (2002) En bärande relation. Praktisk psykiatri inom kommunens verksamheter för stöd, service och sysselsättning.Andra reviderade utgåvan. Stockholm: Natur och Kultur.
Telaranta, P. 2001. Alzheimerin tauti osana elämää ja elämänosana. Jyväskylä: Gummerus Kustannus Oy.
Westlund, P. Edvardsson, B. 1998. Tjänsteutveckling och kvalitet i äldreomsorgen. Lund: Studentlitteratur.
Vuotilainen mfl. 2002. God vård och omsorg för äldre handbok i kvalitet. Helsingfors: Stakes, Social- och hälsovårdsministeriet.
Wing, L. (1998) Autismspektrum : handbok för föräldrar och professionella. Stockholm: Cura
Study activities
- Base group work
- Lectures
- Counselling
- Assignments
- Presentations
- Seminars
- Excursion
- Problembased learning
- Individual work
Workload
- Total workload of the course: 0 hours
- Of which autonomous studies: 0 hours
- Of which scheduled studies: 0 hours
Mode of Delivery
Participation in tuition
Assessment methods
Written tests
Examiner
Gustavson Mia
Group size
No limit
Assignments valid until
Until further notice
The timetable of the course
Studiehelheten pågår 5.12-16.12.2005, 9.1-3.3.2003