The course is included in these curricula and study modules
So 2002 - 2004 - Alternative professional studies 1
Level/category
Teaching language
Swedish
Type of course
Compulsory
Recommended year of study
3
Total number of ECTS
16 cr
Learning outcomes
The main content of the course is the diversity and pluralism of organizations. As a manager you must be able to make sense of and use perspectives and learn to bring your knowledge to influence a wide range of decisions.
Prerequisites and co-requisites
Basic studies and Professional studies
Recommended or required reading
Abrahamsson, B (2000). Organisationsteori. Moderna och klassiska perspektiv. Lund: Studentlitteratur.
Ahrenfelt, B. (1995). Förändring som tillstånd. Lund: Studentlitteratur.
Andersson, C. (1994). Organisationsteori. Lund: Studentlitteratur.
Bolman, L. G. & Deal, T. E. (1995). Nya perspektiv på organisation och ledarskap. Kreativitet, val och ledarskap. Lund: Studentlitteratur.
Dimbleby, R. & Burton, G. (1997). Oss emellan. Mellanmänsklig kommunikation.
Lund: Studentlitteratur.
Flaa, P., Hofoss, D., Holmer-Hoven, F., Medhus, T. & Ronning, R. (1995).
Introduktion till organisationsteori. Lund: Studentlitteratur.
Holmberg, I & Henning R. (2003)Offentligt ledarskap - om förändring, förnyelse och nya ledarideal.
Lund: Studentlitteratur.
Hätönen, H. (1992). Vuxeninlärning och vuxenundervisning. Helsingfors: Utbildningsstyrelsen.
Granér, R. (1994). Personalgruppens psykologi. Lund: Studentlitteratur.
Jalava, U. & Virtanen, P. (1996). Laatu, innovaatio ja projekti. Hyvinvointipalvelujen kehittämisen ydinkysymyksiä. Helsinki: Kirjayhtymä.
Jalava, U. & Virtanen, P. (1996). Moniammatillinen projektitoiminta. Avain Hyvinvointipalvelujen tulevaisuuteen. Helsinki: Kirjayhtymä.
Juuti, P & Vuorela,A. (2002). Johtaminen ja työyhteisön hyvinvointi. PS Kustannus
Kline, P. & Saunders, B. (1995). Tio steg mot en lärande organisation. Jönköping: Brain Books AB.
Kourzes, J. M. & Posner, B. Z. (1994). Trovärdighet. Göteborg: ISL
Mlekov, K & Widell G. (2003). Hur möter vi mångfalden på arbetplatsen? Studentliteratur
Petersson, B-O. & Vahlne, L. (1997). Handledning- ett vårdpedagogiskt verktyg. Lund: Studentlitteratur.
Puttonen, M. (1993). Työyhteisön kehittäminen. Juva: WSOY.
Sonkin, L. & Petäkoski-Hult, T & Rönkä, K. & Södergård, H. (2000). Seniori 2000. Ikääntyvä Suomi uudelle vuosituhannelle. Helsinki: Sitra
Westlander, G. (1993). Socialpsykologi. Tankemodeller om människor i arbete. Göteborg: Akademiförlaget.
Wennberg, B. (1995). Spelet kring självkänslan. Stockholm: Rabén Prisma.
Viialainen, R. & Lehto, J. (toim.). (1996). Sosiaali- ja terveyspalvelujen rakennemuutos. Stakes Raportteja 192.
Ronthy-Östberg, M & Rosendahl, S. (1997). Samtal som utvecklar. Malmö: Liber ekonomi.
Study activities
- Lectures - 50 hours
- Excursions and demonstrations - 10 hours
- Exercise based learning - 30 hours
- Tuition managed by students but supervised by the teacher - 240 hours
- Project work and productions - 20 hours
- Individual studies - 90 hours
- - 0 hours
Workload
- Total workload of the course: 440 hours
- Of which autonomous studies: 110 hours
- Of which scheduled studies: 330 hours
Mode of Delivery
Participation in tuition
Assessment methods
- Exams
- Demonstrations and presentations
- Reports and productions
- Essays
Examiner
Gustavson Mia
Group size
No limit
Assignments valid until
Until date 2007-05-01
Assessment methods
- Date of examination will be announced later - Exams
- Date will be announced later - Demonstrations and presentations
- 2006-08-21 - Reports and productions
- 2006-11-10 - Essays