The course is included in these curricula and study modules
So 2002 - 2004 - Human development
Level/category
Teaching language
Swedish
Type of course
Compulsory
Recommended year of study
1
Total number of ECTS
10 cr
Learning outcomes
The student is expected to have an understanding of human development in a life-span perspective
Course contents
Anatomy and physiology 1cu
Development psychology, social psychology and sociology 5 cu
First aid course 0.5cu
Prerequisites and co-requisites
Part of the basic studies
Recommended or required reading
A selection from the list of references:
Angelöv, B. & Jonsson, T. (1990). Introduktion till socialpsykologi. Lund: Studentlitteratur
Bjerrum Nielsen, H. & Rudberg, M.(1991). Historien om flickor och pojkar. Lund: Studentlitteratur
Bjålie, J., Haug, E., Dand, O. & Sjaastad, Ö. (1998). Människokroppen. Fysiologi o. anatomi. Stockholm: Liber.
Bunkholdt, V. (1995). Från födsel till pubertet. Lund: Studentlitteratur.
Dunderfelt, T. (1992). Elämänkaaripsykologia. Borgå: WSOY.
Havnesköld, L. & Risholm Mothander (1995). Utvecklingspsykologi. Stockholm: Liber
Hwang, P. & Nilsson, B. (1996). Utvecklingspsykologi från foster till vuxen. Stockholm: Natur och Kultur.
Jallinoja, R. (1990). Introduktion till familjesociologi. Borgå: WSOY
Johnsson, G-B. & Sönne, B. (1992). Anatomi och fysiologi. Uppsala: Esselte.
Liljeström, R. (1992). Uppväxtvillkor. Stockholm: liber.
Nilsson, B. (1993). Individ och grupp. Lund: Studentlitteratur. (1996). Socialpsykologi. Lund: Studentlitteratur.
Olofsson, P-O & Sjöström, B. (1993). Existens och sociala relationer: skiss till en existentialistisk socialpsykologi. Lund: Studentlitteratur.
Roos, J.P. (1988). Elämäntavasta elämänkertaan. Helsingfors: Gaudeamus.
Tornstam, L. (1994). Åldrandets socialpsykologi. Stockholm: Rabén Prisma.
Study activities
PBL
Workload
- Total workload of the course: 0 hours
- Of which autonomous studies: 0 hours
- Of which scheduled studies: 0 hours
Mode of Delivery
Participation in tuition
Assessment methods
Written tests
Examiner
Silius-Ahonen Elinor
Group size
No limit
Assignments valid until
Until further notice