The course takes place in period

1 (2023-08-01 to 2023-10-22)

Level/category

Professional studies

Teaching language

Swedish

Type of course

Compulsory

Cycle/level of course

First

Recommended year of study

1

Total number of ECTS

5 cr

Competency aims

Health promotion
Research, development and innovation competence
Global sustainability goals in focus:
Goal 3: Good health and well-being
Goal 4: Quality education
Goal 5: Gender equality
Goal 10: Reduced inequalities
Goal 11: Sustainable cities and communities

Learning outcomes

You can, based on relevant evidence-based material
and research identify and summarize existing
support and services for people with different
needs at different stages of the life course.
(Knowledge)
You can explain health as a process in a context
to enhance individual well-being and
participation. (Skills)
You can use and refer to evidence-based sources
within your own field of occupation.
(Skill)
You are able to apply theoretical knowledge of
health promotion within a given framework. (Skill)
You reflect on your work from a
health promotion perspective. (Attitude)
You understand the importance of a rehabilitative
approach from a health perspective.(Attitude)

Course contents

Introduction to health and health promotion concepts
Life course approach
Introduction to evidence-based knowledge

Prerequisites and co-requisites

None

Previous course names

Healthcare and health promotion (2014-2020)

Recommended or required reading

Current research articles and theses.

Björk, Jonas. 2010. Praktisk statistik för medicin
och hälsa.Liber. ISBN 978-91-47-09956-6
Eriksson, Katie. 2018. Vårdvetenskap. Vetenskapen
om vårdandet. Om det tidlösa i tiden. Liber. ISBN
978-91-47-10665-3
Scriven, A. 2010. Ewles & Simnett Hälsoarbete.
Studentlitteratur. ISBN 978-91-44-07308-8.
Medin, J. och Alexandersson, K. 2000. Begreppen
hälsa och hälsofrämjande - en litteraturstudie.
Studentlitteratur. ISBN 978-91-44-01598-9.
Rostila M. och Toivanen, S. 2012. Den orättvisa
hälsan. Om socioekonomiska skillnader i hälsa och
livslängd. Liber. ISBN 978-91-47-09975-7.
Referenslitteratur:

Rosling, Hans, Rosling Ola och Rosling Rönnlund,
Anna. Factfulness: Tio knep som hjälper dig att
förstå världen. 2018. Natur&Kultur. ISBN
9789127149946.
Starrin, B & Rönning, R. 2011. Socialt kapital.
Liber.
Naidoo, J. & Wills, J. 2005. Folkhälsa och
hälsofrämjande
insatser. Studentlitteratur.

Study activities

  • Lectures - 20 hours
  • Project- and production work/artistic activities - 10 hours
  • Individual studies - 80 hours
  • Internet-based studies - 25 hours

Workload

  • Total workload of the course: 135 hours
  • Of which autonomous studies: 135 hours
  • Of which scheduled studies: 0 hours

Mode of Delivery

Multiform education

Assessment methods

Essays, reports, productions and portfolio

Assessment requirements

For a passing grade the student must
take the following examinations:
The learning outcomes of this study unit are
examined by weekly group assignments and a
summarizing assignment.
One examination will consist of interviews among
the senior population.
The examinations will be weighted as follows:
The average of the weekly assignments represents
50% of the grade and the summarizing assignment
50%.

Teacher

  • Forss Mia
  • Gray Pamela
  • Grönlund Anu
  • Tana Jonas
  • Törnblom Cia

Examiner

Nyberg Anu

Group size

No limit (71 students enrolled)

Assignments valid until

12 months after course has ended

Course enrolment period

2023-08-10 to 2023-09-06

Assessment methods

Date will be announced later - Reports and productions

Room reservations
Date Time Room Title Description Organizer
2023-08-29 09:45 - 12:15 F249 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Introduktion till studieavsnittet Nyberg Anu
2023-08-31 09:00 - 11:30 F249 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Centrala begrepp Nyberg Anu
2023-09-05 09:00 - 11:30 F249 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Hälsofrämjande och salutogenes Törnblom Cia
2023-09-08 12:30 - 15:00 F249 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Evidensbaserat arbete i vården, en introduktion Tana Jonas
2023-09-14 10:30 - 13:00 Z004 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Självstudier
2023-09-19 09:30 - 12:00 F249 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Presentation av uppgift om barn. Intro till följande tema Nyberg Anu
2023-09-20 16:15 - 18:45 Z001 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Självstudier
2023-09-26 08:30 - 11:00 F249 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Presentation av uppgift om unga. Intro till följande tema Nyberg Anu
2023-09-29 13:00 - 15:30 Z003 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Självstudier
2023-10-04 12:00 - 14:30 F249 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Presentation av uppgift om unga vuxna. Intro till följande tema Nyberg Anu
2023-10-05 12:30 - 15:00 Z002 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Självstudier
2023-10-09 09:15 - 11:30 F249 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Presentation av uppgift om person i arbetsför ålder. Intro till följande tema Nyberg Anu
2023-10-13 15:30 - 18:00 Z001 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Självstudier
2023-10-19 09:00 - 11:30 F249 Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden Presentation av uppgift om äldre. Kursens avslutning. Besök av Anne Nylund från Sjuksköterskeföreningen i Finland. Nyberg Anu

Course and curriculum search