The course is included in these curricula and study modules
- Emergency care 2021 - Professional engagement in clinical caring - basic studies
- Emergency care 2022 - Professional engagement in clinical caring - basic studies
- Nursing 2021 - Professional engagement in clinical caring - basic studies
- Nursing 2022 - Professional engagement in clinical caring - basic studies
- Health care 2021 - Professional engagement in clinical caring - basic studies
- Health care 2022 - Professional engagement in clinical caring - basic studies
- Midwifery 2021 - Professional engagement in clinical caring - basic studies
- Midwifery 2022 - Professional engagement in clinical caring - basic studies
The course takes place in period
1 (2022-08-01 to 2022-10-23)
Level/category
Teaching language
Swedish
Type of course
Compulsory
Cycle/level of course
First
Recommended year of study
1
Total number of ECTS
5 cr
Competency aims
In this study unit the focus lies on the following
competencies...
Learning outcomes
Divided into knowledge, skills and attitudes...
Prerequisites and co-requisites
None
Previous course names
Healthcare and health promotion (2014-2020)
Additional information
A part of this study unit is conducted in
collaboration with medicine students from the
University of Helsinki. More information about this
will be given on the course introduction.
Recommended or required reading
Aktuella forskningsartiklar och avhandlingar.
Björk, Jonas. 2010. Praktisk statistik för medicin
och hälsa.Liber. ISBN 978-91-47-09956-6
Eriksson, Katie. 2018. Vårdvetenskap. Vetenskapen
om vårdandet. Om det tidlösa i tiden. Liber. ISBN
978-91-47-10665-3
Scriven, A. 2010. Ewles & Simnett Hälsoarbete.
Studentlitteratur. ISBN 978-91-44-07308-8.
Medin, J. och Alexandersson, K. 2000. Begreppen
hälsa och hälsofrämjande - en litteraturstudie.
Studentlitteratur. ISBN 978-91-44-01598-9.
Rostila M. och Toivanen, S. 2012. Den orättvisa
hälsan. Om socioekonomiska skillnader i hälsa och
livslängd. Liber. ISBN 978-91-47-09975-7.
Referenslitteratur:
Rosling, Hans, Rosling Ola och Rosling Rönnlund,
Anna. Factfulness: Tio knep som hjälper dig att
förstå världen. 2018. Natur&Kultur. ISBN
9789127149946.
Starrin, B & Rönning, R. 2011. Socialt kapital.
Liber.
Naidoo, J. & Wills, J. 2005. Folkhälsa och
hälsofrämjande
insatser. Studentlitteratur.
Study activities
- Lectures - 20 hours
- Project- and production work/artistic activities - 10 hours
- Individual studies - 80 hours
- Internet-based studies - 25 hours
Workload
- Total workload of the course: 135 hours
- Of which autonomous studies: 135 hours
- Of which scheduled studies: 0 hours
Mode of Delivery
Multiform education
Assessment methods
- Exams (written-, oral-, home-)
- Essays, reports, productions and portfolio
Assessment requirements
To pass the course the student should pass the
following examinations:
Examination 1 ....
Examination 2.... etc.
(examinations include written examination
tests, demonstrations and presentations,
reports and produktions, essays, and also
presence at specified occasions)
The examinations contribute to the final grade
as follows: ...
Teacher
- Forss Mia
- Gray Pamela
- Grönlund Anu
- Tana Jonas
- Törnblom Cia
Examiner
Nyberg Anu
Home page of the course
Group size
No limit (72 students enrolled)
Assignments valid until
12 months after course has ended
Course enrolment period
2022-08-10 to 2022-09-06
Assessment methods
- 2021-10-24 - Exams
- Date will be announced later - Reports and productions
Date | Time | Room | Title | Description | Organizer |
---|---|---|---|---|---|
2022-08-26 | 08:30 - 10:30 | F249 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Introduktion till studieenheten. Genomgång av examinationer. | Nyberg Anu |
2022-08-29 | 13:00 - 15:30 | F249 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Hälsofrämjande och salutogenes | Nyberg Anu Törnblom Cia |
2022-08-31 | 12:15 - 14:15 | F143 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Hållbarhet i vården. Barn och hälsa. | Nyberg Anu |
2022-09-08 | 14:00 - 16:00 | F143 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Vad är forskning och vad betyder evidensbaserad vård? | Nyberg Anu Tana Jonas |
2022-09-09 | 08:30 - 11:00 | F249 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Presentation av arbeten om barn Intro till nästa tema | Nyberg Anu |
2022-09-13 | 09:30 - 12:00 | F143 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Presentation av arbeten om unga Intro till nästa tema | Nyberg Anu |
2022-09-15 | 12:00 - 14:00 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Zoom | Nyberg Anu | |
2022-09-20 | 08:30 - 11:00 | F143 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Presentation av arbeten om unga vuxna Intro till följande tema | Nyberg Anu |
2022-09-21 | 14:00 - 16:00 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Nyberg Anu | ||
2022-09-27 | 09:00 - 11:30 | F143 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Presentation av arbeten om den arbetsföra befolkningen Intro till följande tema | Nyberg Anu Törnblom Cia |
2022-09-29 | 14:00 - 16:00 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Nyberg Anu | ||
2022-10-04 | 12:00 - 16:00 | F143 | Hälsofrämjande förhållningssätt i Norden | Nyberg Anu |