The course is included in these curricula and study modules

The course takes place in period

1 (2022-08-01 to 2022-10-23)

Level/category

General studies

Teaching language

Swedish

Type of course

Compulsory

Cycle/level of course

First

Recommended year of study

3

Total number of ECTS

5 cr

Competency aims

The aim of the course is to develop a basic
research competence. With this competence the
student can start the thesis process.

Learning outcomes

At the end of the course the student is
expected to

  • be able to describe the research process.
  • understand how knowledge forms, different
    forms of knowledge and different traditions of
    knowledge development and understand different
    epistemological approaches in different kinds
    of disciplines.
    -assign forms of knowledge to different
    types of thesis and how it relates to the needs
    of development in working life and critically
    review scientific literature to support the
    thesis process.
  • apply principles of professional and research
    ethics in
    her/his studies
  • be able to identify needs of development,
    define topics and formulate a purpose and
    research questions for his or her thesis.

Course contents

The research process
Theory of knowledge
Design within quantitative and qualitative
research
The ethical view of research

Prerequisites and co-requisites

None

Previous course names

2018-2019, Theory of Science and Methodology

Recommended or required reading

Patel, & Davidson, B. (2019)
Forskningsmetodikens
grunder : att planera, genomföra och rapportera
en
undersökning. Lund: Studentlitteratur.
Jakobsen, D.I. 2012. Förståelse, beskrivning
och förklaring - Introduktion till
samhällsvetenskaplig metod för hälsovård och
socialt arbete. Lund: Studentlitteratur.

Henricson, M. (red.) 2017. Vetenskaplig teori
och metod: från idé till examination inom
omvårdnad. Lund: Studentlitteratur.
Forskningsetiska delegationen. (2012). God
vetenskaplig praxis och handläggning av
misstankar om avvikelser från den i Finland.
Forskningsetiska delegationens anvisningar
2012.
https://tenk.fi/sites/tenk.fi/files/HTK_ohje_20 External link
12.pdf

Backman, J. (2016). Rapporter och uppsatser.
Studentlitteratur, Lund: Studentlitteratur.

Björklund, M. & Paulsson, U. (2014). Academic
papers and theses: - to write and present and
to act as an opponent.

Jansson, R. (2013). English for scientific
research. A practical guide to good science
writing. Lund: Studentlitteratur.

Flick, U. (2011). Introducing Research
Methodology.
A Beginner's Guide to Doing a Research Project.
USA, SAGE Publications Ltd.

Paulsson, U. (2011). Uppsatser och rapporter:
med
eller utan uppdragsgivare. Studentlitteratur,
Lund.

Toikko, T. & Rantanen, T. (2009).
Tutkimuksellinen
kehittämistoiminta. Tampere University,
Tampere.

Study activities

  • Lectures - 10 hours
  • Individual studies - 80 hours
  • Internet-based studies - 45 hours

Workload

  • Total workload of the course: 135 hours
  • Of which autonomous studies: 135 hours
  • Of which scheduled studies: 0 hours

Mode of Delivery

Participation in tuition

Assessment methods

  • Exams (written-, oral-, home-)
  • Essays, reports, productions and portfolio

Assessment requirements

  • 2 mandatory assignments proved.
  • indvidual rapport graded 1-5 (50 % of the final
    grade).
  • written individual exam graded 1-5 (50 % of the
    final grade).

Teacher

  • Arell-Sundberg Marina
  • Arola Annikki
  • Forss Mia
  • Jeglinsky-Kankainen Ira
  • Kiukas Carina
  • Paakkonen Heikki
  • Rosengren Åsa
  • Sigfrids Ingmar
  • Stenbäck Pernilla

Examiner

Paakkonen Heikki

Group size

No limit (187 students enrolled)

Assignments valid until

12 months after course has ended

Course enrolment period

2022-04-25 to 2023-07-31

Assessment methods

  • 2022-10-26 - Exams
  • Date will be announced later - Reports and productions
Room reservations
Date Time Room Title Description Organizer
2022-08-31 08:30 - 10:00 F143 Metodikens grunder Introduktion AV-HJÄLP: Endast i början (08:30) Karmano Mikael
Paakkonen Heikki
Sigfrids Ingmar
Stenbäck Pernilla
2022-09-02 09:00 - 10:00 Metodikens grunder Möjlighet att ställa frågor kring föreläsningen om forskningsprocessen Zoomlänk: https://arcada.zoom.us/j/65670673554 Kiukas Carina
2022-09-09 09:00 - 10:00 Metodikens grunder Möjlighet att ställa frågor om föreläsningen om olika typer av lärdomsprov/examensarbeten Arell-Sundberg Marina
2022-09-16 09:00 - 10:00 Metodikens grunder Möjlighet att ställa frågor angående föreläsningen om kvantitativ och kvalitativ design. Zoomlänk: https://arcada.zoom.us/j/65670673554 Rosengren Åsa
Sigfrids Ingmar
2022-09-21 14:15 - 15:45 Metodikens grunder Handledning för den individuella uppgiften. Kiukas Carina
Paakkonen Heikki
2022-09-23 09:00 - 10:00 Metodikens grunder Möjlighet att ställa frågor kring föreläsningen om olika vetenskapliga angreppssätt. Kiukas Carina
2022-09-23 10:15 - 11:45 Metodikens grunder Infosökning Nyström Janne
2022-09-26 14:15 - 15:45 Metodikens grunder Infosökning Nyström Janne
2022-09-28 14:15 - 15:45 Metodikens grunder Infosökning Nyström Janne
2022-09-30 09:00 - 10:00 Metodikens grunder Möjlighet att ställa frågor i anslutning till föreläsningen om forskningsetik Jeglinsky-Kankainen Ira
2022-09-30 10:15 - 11:45 Metodikens grunder Infosökning Nyström Janne
2022-10-26 14:00 - 15:30 E383 Metodikens grunder, tentamen Sigfrids Ingmar
Stenbäck Pernilla
2022-10-26 14:00 - 15:30 E385 Metodikens grunder, tentamen Sigfrids Ingmar
Stenbäck Pernilla
2022-10-26 14:00 - 16:00 E387 Metodikens grunder, tentamen Sigfrids Ingmar
Stenbäck Pernilla
2022-10-26 18:00 - 20:00 E383 Metodikens grunder Tentamen Sigfrids Ingmar

Course and curriculum search