Hur byter jag språk i o365?

Olyckligtvis utgår Office365 från att språkinställningen ska vara finska. För att ändra på språket gör följande:

  1. Klicka på kugghjulet som du hittar högst uppe på sidan.
  2. Välj sedan Sivuston asetukset -> Kieliasetukset (om du just nu har engelska som språk väljer du Site Settings ->Language settings)
  3. Välj språk.
  4. Välj längst nere på sidan Korvaa käännökset: Kyllä (om du just nu har engelska som språk väljer du Overwrite Translations: Yes.)

Varför frågar Office365 på min dator plötsligt efter licensnyckel?

Vid inloggningen ska du ange ditt korta användarnamn som endast har 8 tecken, E-post: username@arcada.fi. Lösenordet är det samma som när du loggar in på datorerna på Arcada.

Om det inte fungerar av någon anledning, stäng alla öppna Office365-program. Välj ett annat Office program (Excel etc.) och försök gör samma inloggning där. Om det går igenom i ett program, blir licensen lagd till alla program.

Varför kan jag inte logga in på o365 (mitt lösenord är rätt)?

Se till att du aldrig loggar in med E-post: förnamn.efternamn@arcada.fi på Office365. Utan använd istället din korta epostadress (E-post: username@arcada.fi) och på ADFS inloggningen bara ditt användarnamn som består av 8 tecken.

Jag blev färdig och nu kommer jag inte åt mina filer på OneDrive, vad göra?

Då du avslutar dina studier vid Arcada kommer ditt konto på Office365 att raderas och du kommer inte längre att ha tillgång till vare sig e-post eller material som du lagrat i din Onedrive. Ifall detta kom som en överraskning, vänligen kontakta E-post: it-support@arcada.fi