Som ett led i att göra kontakten mellan studenter och personal ännu smidigare har Arcada tagit i bruk ett chattverktyg. Chatten levereras av det finländska mjukvaruföretaget giosg.

Inledningsvis kommer chatten att tas i bruk av två enheter vid högskolan: biblioteket och enheten för vägledning och studentvälmående (välmåendechatten). Med andra ord kommer du som har frågor om biblioteket, välmående, vägledning eller stödtjänster hädanefter att få svar ännu snabbare och smidigare än tidigare. Chatten hittas på följande sidor:

Bibliotekets chatt:

https://start.arcada.fi/sv/campus/biblioteket
https://www.arcada.fi/sv/samverkan-och-tjanster/tjanster/bibliotek Extern länk

Välmåendechatten:

https://start.arcada.fi/sv

Chatten syns som en chattbubbla nere i hörnet på sidan. Chatten kommer ett bemannas under specifika tider och fungerar då som en livechat. Under dessa tider kan du som student chatta med någon ur personalen i realtid. Du chattar alltid anonymt.

Livechattens öppettider

Biblioteket:

Vardagar kl. 10–15.

Enheten för vägledning och studentvälmående (välmåendechatten):

Tisdagar och torsdagar kl. 12–14. En av våra psykologer är på plats varannan vecka.

"FAQ-bot"

Då chatten inte är bemannad är ändå en ”FAQ-bot” aktiverad. Efter att du klickat på chattbubblan nere i hörnet kan du sedan klicka dig vidare på de olika knapparna och på så vis få svar på en fråga eller komma i kontakt med rätt person, även om du just då inte kan chatta med någon ur personalen i realtid.

Vi utvecklar chattverktyget hela tiden med strävan att ta det i bruk på bred front i huset. Vi hoppas att du som student ska ha glädje och nytta av verktyget! Om du har frågor eller feedback får du gärna höra av dig till E-post: communications@arcada.fi.

Hälsar

Kommunikationsenheten