Kursens undervisningsperiod

2 (2022-10-24 till 2022-12-31)

Nivå/kategori

Allmäna studier

Undervisningsspråk

Engelska

Kurstyp

Obligatorisk

Cykel/nivå

Yrkeshögskoleexamen

Rekommenderat studieår

1

Omfattning

5 sp

Studieaktiviteter

  • Föreläsningar - 40 timmar
  • Praktiska övningar - 25 timmar
  • Självstudier - 70 timmar

Arbetsbelastning

  • Kursens totala antal arbetstimmar: 135 timmar
  • Varav självstyrda studieformer: 135 timmar
  • Varav schemalagda studier: 0 timmar

Undervisningsform

Flerformsundervisning (delvis nätundervisning handledd eller självstudier)

Examinationsformer

  • Tentamina (skriftliga-, muntliga-, hem-)

Lärare

  • Henriksson Robert
  • Kietz Tove

Examinator

Kietz Tove

Antal kursplatser

Ingen begränsning (49 studenter anmälda)

Delprestation i kraft till

12 månader efter kursens slutdatum

Kursens tidtabell

See Asta/ARBS/Itslearning

Kursanmälningstid

2022-10-10 till 2022-10-20

Examinationsformer

  • Tentdatum meddelas senare - Tentamina
  • Datum meddelas senare - Övriga uppgifter
Rumsbokningar
Datum Tid Rum Titel Beskrivning Organisatör
2022-10-26 12:30 - 15:00 F249 Introduction to Marketing Introduction 1 h + Topic 1 lecture 1,5 h Henriksson Robert
Kietz Tove
2022-10-28 09:30 - 11:30 F249 Introduction to Marketing Topic 2 Kietz Tove
2022-11-02 12:30 - 15:00 F249 Introduction to Marketing - Topic 3 Price - the source of revenue Topic 4 To create offerings - The five dimensions of a product Topic 3 & 4 Henriksson Robert
2022-11-04 09:00 - 11:30 F249 Introduction to Marketing - Topic 5 Differentiation and USP - Topic 6 Consumer behavior - how a consumer makes a buying decision Topic 5 & 6 Henriksson Robert
2022-11-08 13:30 - 16:00 F249 Introduction to Marketing Topic 7 Kietz Tove
2022-11-11 10:00 - 11:30 F249 Introduction to Marketing Topic 8 & 9 Kietz Tove
2022-11-16 12:30 - 15:00 F249 Introduction to Marketing Topic 10 Kietz Tove
2022-11-18 09:00 - 11:30 D4106 Introduction to Marketing Topic 12 + group work start Kietz Tove
2022-11-23 10:15 - 12:15 F143 Introduction to Marketing - Topic 11 Branding Topic 11 - Branding Henriksson Robert
2022-11-23 13:00 - 15:00 F143 Marknadsföringens grunder - - Tema 11 Varumärken Tema 11 + Varumärke Henriksson Robert
2022-11-25 10:30 - 12:00 B320 Introduction to Marketing Reading strategies Kimberley Nigel
Sandell Magdalena
2022-12-07 12:30 - 15:00 F143 Marknadsföringens grunder/Introduction to Marketing Book exam Henriksson Robert
Kietz Tove
2022-12-14 13:15 - 16:30 F143 Marknadsföringens grunder/Introduction to Marketing Guest lecture 1 at 13.15-14.45 and Guest lecture 2 at 15.00-16.30 Henriksson Robert
Kietz Tove
2022-12-15 10:30 - 13:00 Marknadsföringens grunder/Introduction to Marketing - Zoom workshop Market research survey and summary workshop ONLINE in Zoom - link here:   https://arcada.zoom.us/j/65088186284?from=addon Meeting ID: 650 8818 6284 Henriksson Robert
Kietz Tove
2023-01-13 15:00 - 17:30 F143 Marknadsföringens grunder/Introduction to Marketing Re-exam 1 Henriksson Robert
Kietz Tove
2023-02-16 13:00 - 15:30 F143 Marknadsföringens grunder / Introduction to Marketing Re-exam 2 Henriksson Robert
Kietz Tove

Kurs och studieplanssökning