Nivå/kategori

Yrkesstudier

Undervisningsspråk

Svenska

Kurstyp

Obligatorisk

Cykel/nivå

Yrkeshögskoleexamen

Rekommenderat studieår

2

Omfattning

5 sp

Kompetensmål

Kursens mål är att ge deltagarna en bredare förståelse för hur ”Brand Management” används vid strategisk verksamhetsplanering. Hur varumärkeskommunikationen samspelar med organisationens övriga verksamhet i strävan att skapa framgångsrika varumärken.

Läranderesultat

Kunna beskriva och redogöra för teoribildningen kring Brand Management samt att i praktiken kunna tillämpa kursens modeller.

Innehåll

Kursen utförs som ett samarbetsprojekt med ett företag där strävan är att fastställa varumärkets image i förhållande till dess profil. Som metod används eyetracking.

Förkunskaper

Avklarad kurs i Marknadsföringens grunder

Kursen ersätter följande kurser

Företagets komunikation

Mer information

Det antas 30 studenter till kursen. Blir det kö antas studenter enligt följande: 1. I första hand till den grupp studenter kursen är ämnad för positionsmässigt 2. Antalet avklarade studepoäng i ämnet marknadsföring

Litteratur

Artiklar

Studieaktiviteter

  • Föreläsningar - 16 timmar
  • Studiebesök och demonstrationer - 3 timmar
  • Individuell handledning och grupphandledning - 50 timmar
  • Praktiska övningar - 22 timmar
  • Basgruppsarbete - 35 timmar
  • Seminarier - 10 timmar

Arbetsbelastning

  • Kursens totala antal arbetstimmar: 136 timmar
  • Varav självstyrda studieformer: 136 timmar
  • Varav schemalagda studier: 0 timmar

Undervisningsform

Flerformsundervisning (delvis nätundervisning handledd eller självstudier)

Examinationsformer

  • Tentamina (skriftliga-, muntliga-, hem-)
  • Demonstrationer och färdighetsprov
  • Essä, rapporter, produktioner och portfolio

Examinationskrav

Praktikfall och avklarad tentamen

Lärare

  • Christel Willför
  • Hernberg Mervi
  • von Boguslawski Michael

Examinator

Willför Christel

Kursens hemsida

https://arcada.itslearning.com/

Antal kursplatser

Ingen begränsning

Delprestation i kraft till

12 månader efter kursens slutdatum

Examinationsformer

  • 2014-03-13 - Tentamina
  • Datum meddelas senare - Demonstrationer och presentationer
  • Datum meddelas senare - Rapporter och produktioner

Kurs- och studieplansökning