Frågor & Problem: E-post

 

Vad är Outlook-epostens IMAP/SMTP inställningar?

Studenter kan använda följande inställningar:

IMAP: Server name: outlook.office365.com |  Port: 993 | Encryption method: SSL
SMTP: Server name: smtp.office365.com | Port: 587 | Encryption method: TLS

Se mer: Outlook help

Lärare kan använda som server "owa.arcada.fi" och programmet borde konfigurera sig automatiskt.

Hur flyttar jag över min gamla webmail.arcada.fi till Office365 (Outlook)?

Härifrån.

Hur lägger min student epost att gå till en annan adress (gmail etc) ?

Du kan sätta en forward i Outlookens inställningar. Gå till Settings och sök på "Forwarding".

Hur laddar jag ner mina epost?

Se här: https://start.arcada.fi/sv/it-support/backup-av-eposten

Jag vill byta min epostadress, hur gör jag?

Ifall du bytt namn kan vi ändra på din Arcada epostadress om du kontaktar it-support. Ditt användarnamn hålls den samma, den går bara att byta i extremt speciella fall.

Jag blev färdig och nu kommer jag inte åt min epost, vad göra?

Då du avslutar dina studier vid Arcada kommer ditt konto på Office365 att raderas och du kommer inte längre att ha tillgång till vare sig e-post eller material som du lagrat i din Onedrive. Ifall detta kom som en överraskning, vänligen kontakta it-support@arcada.fi

 

Jag har min epost ännu på gamla webmail, vilka inställningar skall jag ha på telefonen?

Vi stöder inte mer webmail. Flytta över din epost till office365.

 

Jag kan inte skicka en stor fil över epost, vad göra?

Använd Filesender eller OneDrive för att skicka stora filer över nätet.

 

Jag är en ny student men min Outlook tar inte emot epost?

Testa lösa problemet med att gå till: https://hr.arcada.fi/migrate/ och migrera din epost till Outlook. Kontakta it-support(a)arcada.fi ifall det inte löser problemet.

Senast uppdaterad

31.1.2018