Kursens undervisningsperiod

2 (2018-10-22 till 2018-12-31)

Nivå/kategori

Yrkesstudier

Undervisningsspråk

Svenska

Kurstyp

Obligatorisk

Cykel/nivå

Yrkeshögskoleexamen

Rekommenderat studieår

1

Omfattning

5 sp

Kompetensmål

Målsättningen med kursen är att ge studenten grundläggande
förståelse och en begreppsapparat om marknadsföring inom
kulturbranschen

Läranderesultat

Efter avklarad kurs förväntas den studerande vara förmögen att
kunna tillämpa grundläggande marknadsföringsmetoder inom
olika organisationer inom kulturbranschen

Innehåll

Praktisk och teoretisk genomgång av marknadsföring och
specifikt marknadsföring inom kulturbranschen.(fria fältet) samt
branding

Förkunskaper

Inga

Kursen ersätter följande kurser

Ingen

Mer information

Aktiv närvaro förutsättning för bedömning

Litteratur

Se itslearning

Studieaktiviteter

  • Föreläsningar - 40 timmar
  • Praktiska övningar - 20 timmar
  • Självstudier - 75 timmar

Arbetsbelastning

  • Kursens totala antal arbetstimmar: 135 timmar
  • Varav självstyrda studieformer: 135 timmar
  • Varav schemalagda studier: 0 timmar

Undervisningsform

Flerformsundervisning (delvis nätundervisning handledd eller självstudier)

Examinationsformer

  • Tentamina (skriftliga-, muntliga-, hem-)
  • Essä, rapporter, produktioner och portfolio
  • Marknadsundersökningar samt rapportering av dessa (BUU-dagen)

Examinationskrav

För godkänd prestation krävs att studenten avlägger följande
examinationer:

Examination

1. Närvaro och aktivitet (10p)
2. Uppgifter under kursens gång (20p)
3. Den skriftliga delen av slutexaminationen (50p)
4. Den muntliga delen av slutexaminationen (20p)

Lärare

  • Bäck Maria
  • Silin Richard

Examinator

Bäck Maria

Antal kursplatser

Ingen begränsning (14 studenter anmälda)

Delprestation i kraft till

Till datum 2019-07-31

Kursanmälningstid

2018-10-08 till 2018-11-04

Examinationsformer

  • 2018-12-11 - Tentamina
  • 2018-12-21 - Rapporter och produktioner
  • 2018-12-01 - Övriga uppgifter
Rumsbokningar
Datum Tid Rum Titel Beskrivning Organisatör
2018-10-25 10:00 - 12:00 A311 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
2018-10-25 13:00 - 15:00 A311 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
Lohi Noora
2018-11-01 10:00 - 12:30 A311 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
2018-11-06 12:00 - 16:30 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Vi kommer att delta i ett evenemang på Hanaholmen (www.hanaholmen.fi) som anordnas för finskspråkiga högskolestudenter Temat för dagen är "Hur skapa en god berättelse inom film, marknadsföring och kommunikation?" som passar väl för kursen Bäck Maria
2018-11-08 13:00 - 15:00 A503 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
2018-11-14 12:30 - 16:00 A311 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
2018-11-15 10:00 - 12:30 B325 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
2018-11-21 12:30 - 15:00 A311 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Möte och rundvandring på YLE Bäck Maria
2018-11-22 10:00 - 12:00 D173 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
2018-11-27 12:30 - 15:00 A311 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
2018-11-30 14:30 - 21:30 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Preliminär bokning med tanke på BUU-dagen Bäck Maria
2018-12-01 09:00 - 20:00 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen BUU-dagen Bäck Maria
2018-12-04 12:30 - 15:00 B328 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
2018-12-11 09:00 - 11:30 B326 Marknadsföring - konst, kultur och den kreativa branschen Bäck Maria
Löv Monica

Kurs och studieplanssökning