Level/category

Professional studies

Teaching language

Swedish

Type of course

Compulsory

Recommended year of study

1

Total number of ECTS

5 cr

Competency aims

The aim of the course is to understand research reports of caring and nursing science in order to develop evidence-based practice.

Learning outcomes

At the end of the course the student is expected to be able to understand the research process and project working; to use basic concepts of research; to read and use reports in caring/nursing science and put the knowledge into practice.

Course contents

The research process in nursing care. Evidence based nursing care (including basic values and caring ethics) in clinical practice.

Prerequisites and co-requisites

Caring science recommended

Recommended or required reading

Polit, D & Hungler,B: Nursing research: principles and methods 1999 or later edition (Polit & Beck)

Study activities

  • Lectures - 20 hours
  • Tuition managed by students but supervised by the teacher - 76 hours
  • Project work and productions - 17 hours
  • Web-based and web-supported studies - 20 hours

Workload

  • Total workload of the course: 133 hours
  • Of which autonomous studies: 37 hours
  • Of which scheduled studies: 96 hours

Mode of Delivery

Multiform education

Assessment methods

  • Demonstrations and presentations
  • Reports and productions
  • Essays

Teacher

  • Alenius-Karlsson Nanny
  • Sivonen Kerstin
  • Törnqvist Maj-Len

Examiner

Sivonen Kerstin

Home page of the course

Vårdforskningens grunder

Group size

No limit

Assignments valid until

12 months after course has ended

The timetable of the course

Kursen är en praktikumkurs med obligatorisk närvaro. Föreläsningar och smågruppsövningar varvas under kursens gång. En övningsuppgift utförs under den mellanliggande tiden i samband med yrkespraktik. 14.4.2009 10-12 Forskningsprocessen, projektarbete och evidensbaserat, innovativt vårdande. Föreläsning 14.4. 13.00-14.30 Om att uppgöra en översikt av tidigare forskning. Teoretiska referensramar. F 14.4 14.30-17 smågruppsarbete 15.4 8.30-10 smågruppsarbete 15.4 10-11.30 Forskningens design, syfte och frågeställningar F 15.4 12.30-14 Material och metoder för datainsamling F 15.4 14-17 smågruppsarbete 16.4 8.30-10 Forskningsetik. Instrument för datainsamling. Följebrev. F 16.4 10-16 smågruppsarbete 17.4 8-9 smågruppsarbete 17.4 9-13 Presentation av projektplaner inför kursdeltagarna (seminarium I) 17.4 13-16 smågruppsarbete Konkret projektarbete i samband med yrkespraktiken vecka 18. 14.5 8.30-11.30 Bearbetning, analys och tolkning av insamlat material F 14.5 11.30-17 smågruppsarbete 15.5 8.30-11 smågruppsarbete 15.5. 11-12.30 Kritisk granskning och diskussion F 18.5 8.30-16.30 smågruppsarbete 19.5 8.30-10 smågruppsarbete 19.5 10-11 Om att vara opponent F 19.5 11.30-16 smågruppsarbete, förberedelse för presentation och opponentskap 20.5 8.30-15.30 Presentation och opposition av färdiga rapporter (seminarium II)

Assessment methods

  • 2009-04-17 - Demonstrations and presentations
  • 2008-05-20 - Reports and productions
  • Date will be announced later - Essays

Course and curricula search