The course is included in these curricula and study modules
- Occupational therapy 2005 - Occupayional therapy and rehabilitation
- Occupational therapy 2006 - Occupayional therapy and rehabilitation
- Occupational therapy 2007 - Occupayional therapy and rehabilitation
- Occupational therapy 2008 - Occupation and occupational performance process
- Occupational therapy 2009 - Occupation and occupational performance process
- Occupational therapy 2010 - Occupation and occupational performance process
- Physiotherapy 2005 - Rehabilitative pt
- Physiotherapy 2006 - Rehabilitative phyosiotherapy
- Physiotherapy 2007 - Rehabilitative phyosiotherapy
- Physiotherapy 2008 - Rehabilitative phyosiotherapy
Level/category
Teaching language
Swedish
Type of course
Compulsory
Recommended year of study
1
Total number of ECTS
5 cr
Competency aims
The course aims to provide the student with an understanding of different developmental and learning theories that can be of use later on in clinical practice
Learning outcomes
Learning outcomes
Student is expected to:
- demonstrate understanding of the theories of psychological development and theories of learning
- be able to define basic concepts of psychology
- have knowledge about different types of supervision
Course contents
Psychology and developmental psychology, education and supervision
Prerequisites and co-requisites
none
Previous course names
Additional information
Participation in practical lessons and seminar is compulsory
Recommended or required reading
Recommended reading:
Broberg, A. & al. 2007. Anknytningsteori. Betydelsen av nära känslomässiga relationer. Falköping: Natur & kultur
Dehlin, O. & al. 2000. Gerontologi. Åldrandet i ett biologiskt, psykologiskt och socialt perspektiv. Falköping: Natur och Kultur
Frisén, A & Hwang, P. (red.) 2006. Ungdomar och identitet. Stockholm: Natur och Kultur
Hagberg, B. & Rennemark, M. 2004. Den åldrande människans psykologi. Lund: Studentlitteratur
Havnesköld, L & Risholm-Mothander, P. 2002. Utvecklingspsykologi. Psykodynamisk teori i nya perspektiv. 2:a upplagan
Hwang, P & Nilsson, B. 2003. Utvecklingspsykologi. Stockholm: Natur och Kultur
Jerlang, E. & al. 2003. Utvecklingspsykologiska teorier. Stockholm: Liber
Karlsson, L. 2007. Psykologins grunder. Poland: Studentlitteratur
Bunkholdt, V. 2004. Psykologi en introduktion för sjuksköterskor, socialarbetare och övrig vårdpersonal. Lund: Studentlitteratur
Crain, W.2005. Theories of development. Concepts and applications. USA: Prentice Hall International.
Lyytinen et al. (toim.) 2003. Näkökulmia kehityspsykologiaan. Kehitys kontekstissaan. WSOY: Porvoo.
Tetzchner, S. 2005. Utvecklingspsykologi: barn- och ungdomsåren. Studentlitteratur
Carlander J & al. 2001. Trygga och otrygga möten - vardagsetik och bemötande i arbete med människor. Gothia
Eide, T & Eide, H. 2006. Kommunikation i praktiken - relationer, samspel och etik inom socialt arbete, vård och omsorg. Malmö: Liber.
Forssell, A. 2005. Boken om pedagogerna. Stockholm: Liber
Hawkins, P. & Shohet, R. 2008. Handledning inom behandlande yrken. Studentlitteratur
Hägg, K & Kuoppa, S-M. 1997. Professionell vägledning – med samtal som redskap. Lund: Studentlitteratur
Illeris, K. 2008. Lärande. Studentlitteratur
Kroksmark, T. & Åberg, K.(red.)2007. Handledning i pedagogiskt arbete
Långström, S & Viklund, U. 2006. Praktisk lärarkunskap. Lund: Studentlitteratur
Imsen, Gunn. 1999. Lärarens värld. Introduktion till allmän didaktik. Lund: Studentlitteratur.
Imsen, Gunn. 2006. Elevens värld: en introduktion i pedagogisk psykologi. Lund: Studentlitteratur.
Lauvås, P. & Handal, G. 2001. Handledning och praktisk yrkesteori. 2. upplagan. Lund: Studentlitteratur.
Maltén, A. 1997. Pedagogiska frågeställningar. Lund: Studentlitteratur
Maltén, A. 2003. Att undervisa, en mångfasetterad utmaning. Lund: Studentlitteratur.
Nilsson, B. & Waldemarson, A-K. 2007. Kommunikation - samspel mellan människor. Poland: Studentlitteratur.
Steinberg, J. 2004. Världens bästa fröken. När modern pedagogik fungerar. Falköping: Ekelunds förlag.
Study activities
- Lectures - 35 hours
- Exercise based learning - 8 hours
- Tuition managed by students but supervised by the teacher - 4 hours
- Individual studies - 78 hours
- - 8 hours
Workload
- Total workload of the course: 133 hours
- Of which autonomous studies: 86 hours
- Of which scheduled studies: 47 hours
Mode of Delivery
Participation in tuition
Assessment methods
Reports and productions
Assessment requirements
Approved examination tasks (assessment scale 1 - 5)and approved participation in exercises and seminar
Teacher
Haldin Denice
Examiner
Haldin Denice
Home page of the course
Group size
No limit
Assignments valid until
Until date 2011-10-31
The timetable of the course
Kursen inleds med introduktion kring kursinnehåll och examination den 22.3.11, kursen avslutas med seminarium den 28.4.11.
Assessment methods
2011-04-26 - Reports and productions