Level/category

Professional studies

Teaching language

Swedish

Type of course

Compulsory

Cycle/level of course

First

Recommended year of study

1

Total number of ECTS

5 cr

Competency aims

The aim of the course is to orient the student in social pedagogy

Learning outcomes

At the end of the course the student is expected to be able to - work according to the basic principles in problem-based learning - explain the basic terms and theories in social pedagogy

Course contents

Learning and Introduction to Social Pedagogy

Prerequisites and co-requisites

None

Additional information

Tutorials are compulsory.

Recommended or required reading

Boud, D., Feletti, G.I. (toim.) 1999. Ongelmalähtöinen oppiminen . Uusi tapa oppia. Helsinki: Terra Cognita. Brantberg, B. 2001. Problembaserat lärande: en introduktionsbok för studerande. Helsingfors: Utbildningsstyrelsen. Egidius, H. 1999. Problembaserat lärande – en introduktion för lärare och lärande. Lund: Studentlitteratur. Eriksson, L. & Markström, A-M. 2000. Den svårfångade socialpedagogiken. Lund: Studentlitteratur. Gustavsson, A. & Möller, A. (red.) 1988. Omsorgsvetenskaper: perspektiv, forskning, praktik. Lund: Studentlitteratur. Hård af Segerstad, H., Helgesson, M., Ringborg, M. & Svedin, L. 1997. Problembaserat lärande. Idén, handledaren och gruppen. Stockholm: Liber. Hämäläinen, J. & Kurki, L. 1997. Sosiaalipedagogiikka. Porvoo: WSOY. Kjellgren, K., Ahlner, J., Dahlgren, L-O, Haglund, L. 1993. Problembaserad inlärning – erfarenheter från Hälsouniversitetet. Lund: Studentlitteratur. Launonen, L. & Puolimatka, T. 1999. Sosiaalipedagogiikan ihmiskäsitykset ja etiikka. Kuopio: Kuopion yliopisto. Madsen, B. 2001. Socialpedagogik. Lund: Studentlitteratur. Poikela, E. 2004. Ongelmaperustainen pedagogiikka, teoria ja käytäntöä. Tampere: Tampereen yliopistopaino. Ranne, K. 2002. Sosiaalipedagogiikan ydintä etsimässä: sosiaalipedagogiikka suomalaisten ja ruotsalaisten asiantuntijahaastattelujen sekä dokumenttien valossa. Turku: Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta.

Study activities

  • Lectures - 25 hours
  • Small-group work - 12 hours
  • Individual studies - 96 hours

Workload

  • Total workload of the course: 133 hours
  • Of which autonomous studies: 133 hours
  • Of which scheduled studies: 0 hours

Mode of Delivery

Participation in tuition

Assessment methods

Essays, reports, productions and portfolio

Teacher

  • Brantberg Bettina
  • Cederberg Arla
  • Kiukas Carina
  • Nordlund-Spiby Rut
  • Sigfrids Ingmar

Examiner

Sigfrids Ingmar

Group size

No limit

Assignments valid until

12 months after course has ended

Assessment methods

2013-09-24 - Reports and productions

Course and curricula search