Level/category

Professional studies

Teaching language

Swedish

Type of course

Compulsory

Recommended year of study

3

Total number of ECTS

15 cr

Competency aims

The aim of the course is to develop the student's ability to apply his/her knowledge and skills to practical professional tasks in the area of occupational therapy. The student deepen his/her knowledge and skills in a professional area deemed to be of central importance to occupational therapy and student a capacity for independent analytical thought.

Learning outcomes

At the end of the course the student is expected to be able to create a report based on the research process. He/she can report the different stages including the relevance of the problem, its relationship to existing knowledge, issue or hypothesis, methodology, results and discussion.

Course contents

Individual and group supervision.
Presence at idea and planseminars and presentation of own idea and plan.
Opponens of a plan and a thesis.
Presence at 15 thesis seminars. Five of these presentations should be from other area than occupational therapy.

Prerequisites and co-requisites

to initiate the process of final thesis 105 ECTS credits are required

Recommended or required reading

Backman, J. 2008. Rapporter och uppsatser. 2 uppl. Lund: Studentlitteratur.
DePoy, E. 1999. Forskning : en introduktion. Lund: Studentlitteratur.
Forsberg-Wengström. 2008. Att göra systematiska litteraturstudier. Stockholm ; Natur och Kultur
Friberg, F.(red.)2006. Dags för uppsats: vägledning för litteraturbaserade examensarbeten. Lund : Studentlitteratur.
Jacobsen. D. 2007. Förståelse, beskrivning och förklaring. Introduktion till samhällsvetenskeplig metod för hälsovård och socialt arbete. Studentlitteratur.
Jokivuori,P. Hietala, R. 2007. Määrällisiä tarinoita - monimuuttujamenetelmien käyttö ja tulkinta. WSOY
Brinkmann, S. & Kvale, S. 2009. Den kvalitativa forskningsintervjun. Lund: Studentlitteratur.
Trost, J. 2007. Enkätboken.3 uppl.Lund : Studentlitteratur.

Other literature in research, research methods and ethics in research.

Study activities

  • Individual studies - 320 hours
  • - 80 hours

Workload

  • Total workload of the course: 400 hours
  • Of which autonomous studies: 400 hours
  • Of which scheduled studies: 0 hours

Mode of Delivery

Participation in tuition

Assessment methods

Essays, reports, productions and portfolio

Assessment requirements

Approved thesis and approved opponens of thesis, presence at 15 seminars.

Teacher

  • Arola Annikki
  • Haldin Denice

Examiner

Arola Annikki

Group size

No limit

Assignments valid until

Until further notice

The timetable of the course

För de studerande som följer den gamla studieplanen genomförs grupphandledningar i grupp 1 och grupp 2 med följande tidtabell:
10.9, 1.10, 31.10 och 19.11.2012

De studerande som följer den nya läroplanen har sin idévecka under tiden 29.10 - 2.11.2012, veckan inleds med introduktion och infosökning och avslutas med idéseminarum.

Arbetet med plan inleds 7.1.2013 och stöds upp med regelbundna grupphandledningar i 2 basgrupper.Inlämning av material till grupphandledningar enligt följande:

15.1 Inlämning av bakgrund
1.2 Inlämning av teoridel
22.2 Inlämning av metoddel.

En färdig plan lämnas in 5.3.2013 och planen presenteras vid planseminarium den 11.3.2013.

Under tiden 6.5 - 31.5.2013 arbetar studerande intensivt med sitt examensarbete, inlämning av färdigt examensarbete 10.6.2013 och presentation av examensarbete i augusti 2013.

Assessment methods

Date will be announced later - Reports and productions

Course and curriculum search